به زودی؛ استقبال از بلوتوث 4.0
نوشته شده توسط : امیر

گروه خبری GSM: بلوتوث 3 به طور رسمی عرضه شده است و نسخه 4 این فناوری هم در حال حاضر مرحله پایانی پیش از عرضه خود را می‌گذراند.

بلوئتوث 4.0 بر پایه نسخه ماقبل خود یعنی 3.0  طراحی شده است اما مصرف انرژی کمتری دارد، در نتیجه می‌توان از آن در ساعت‌ها، تجهیزات ورزشی و سایر ابزارهای سازگار با بلوتوث بهره گرفت.

 بلوتوث 3.0 با پشتوانه فناوری 802.11 امکان نقل و انتقال داده‌ها را با سرعت بالایی فراهم می‌کند و حداکثر سرعت آن 24 مگابیت در ثانیه است.

 در حالی‌ بلوتوث 4.0 پهنای باند کمتری دارد. در عوض، برخلاف نسخه 3.0، مصرف انرژی آن برای کار با ابزارهای مخابراتی به اندازه کافی پایین است.  

نسخه 4 بلوتوث اموری مانند ارسال Caller ID به ساعت‌ها، ارسال داده از ابزارهای گام شمار و نمایش میزان گلوکز را برای کاربر فراهم می‌کند، طوری که باتری زیادی مصرف نشود.

به طور کلی می‌توان گفت که بلوتوث 4.0‏ ترکیبی از بلوتوث کلاسیک، بلوتوث پرسرعت و بلوتوث با مصرف پایین انرژی است.

به گزارش گروه Bluetooth SIG، بُرد بلوتوث در دستگاه‌های امروزی دیگر به 10 متر محدود نمی‌شود‌‌، بلکه حتی تا 60 متر هم دامنه دارند.

نسخه 3.0 بلوتوث بین گوشی‌های تلفن همراه فعلی هنوز محبوبیت و رواج چندانی ندارد. علاوه بر این اغلب گوشی‌های جدید با همان ورژن 2.0 یا 2.1 همراه با EDR این فناوری به بازار عرضه می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود اولین گوشی‌های مجهز به بلوتوث 4.0  اواخر سال 2010 یا اوایل 2011 میلادی به بازار بیایند. از این مسئله می‌توان اینطور نتیجه گرفت که اغلب تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه پس از محصولات دارای بلوتوث 2.0 یا 2.1 خود بلافاصله برای عرضه گوشی‌های مجهز به بلوتوث 4.0 اقدام خواهند کرد.

بر چسب ها:بلوتوث 4.0 بلوتوث نسخه 3.0

 




:: بازدید از این مطلب : 969
|
امتیاز مطلب : 93
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : 5 ارديبهشت 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: